čtvrtek 12. ledna 2017

Smrt nevinného ptáčka a další boj o přežití (Miška)

Nejsem sice vegetarián, ale smrt tohoto roztomilého stvoření mě děsí. Když jsem se zamýšlela proč? Na nic rozumného jsem bohužel nepřišla. Čím si zasloužil ptáček mé zastání a malé roztomilé kuřátko, které se za pár měsíců ocitne na talíři, ne? Napadá mě pár důvodů: ptáček je malinký, není na něm nic  masa a také mám pocit, že ptáci jsou tu proto, aby blažili náš sluch zpěvem. Jenže zkuste to vysvětlit dětem, které mají jen 20 g masa týdně. Hrála jsem jim na city, ale nepomohlo to. Maso je maso. To už dokazuje ve svahilštině stejný název pro surové maso, jako pro žijící divoké zvíře…NYAMA.


S kým byste měli větší slitování? Toť otázka!



Ale nejde jenom o maso. Zde se svádí každodenní boj o přežití. Chceš-li jísti, musíš denně pracovati a tu stravu vlastně vyráběti. Práce na poli je denním chlebem všech vesničanů, pokud počasí přeje. Až moc dlouho se čekalo na pořádný déšť, který nepřicházel. Teď 12.1. se začíná s práci na poli, pleje se kukuřice apod., ale na sadbu rýže se stále čeká. Loni o tomto čase už bylo vše v plném proudu…voli na poli, děti na poli, dospěli na poli, traktory na poli. Jak to dopadne letos s úrodou nikdo přesně neví… 

Žádné komentáře:

Okomentovat